Total Pageviews

About Me

My photo
semuanya datang dari hati

Thursday 13 October 2011

karya DR. Noriati A. Rashid(asyik)(auntie)


Hari itu,
Sebelum melangkah pergi,
Kubisikkan kepadamu,
Tunggulah aku,
Walau Sekejap,
Hari itu,
Kumelangkah penuh resah,
Penuh gelisah,
Sarat risau,
Takut kau tidak dapat,
Menungguku, wp Sekejap,
Panggilan tugas,
Memaksaku meninggalkanmu
Dlm kelesuan di wajahmu
Sinar matamu,Semakin pudar
Semangatmu, semakin lemah
Namun, aku tetap membisikkan kpdmu
Tunggu Sekejap
Kpd Tuhan aku Memohon
Izinkan dia, menungguku
Wp Sekejap
Kau dengar permintaanku
Wp Sekejap
Dia juga sanggup menungguku
Wp Sekejap
Biarpun tidak tertanggung
Kelesuan Dan keletihan
Akhirnya, aku kembali ke sisimu,
Mencium dahimu yg semakin dingin,
Kubacakan ayat2 such
Dgn harapan
Pemergianmu dipermudahkan
Dilepaskan Sedaka azab Dan sikaaan,
Kubisikkan Kalimah syahadah di telingamu,
Laillahhaillah
Matamu tepat je langit
Dlm ketenangan
Nafas terakhirmu berlalu dlm kesyahduan,
Penantianmu berakhir
Kau memenuhi pintaku
Kau tetap menungguku
Berpisahlah kita Akhirnya
Spt yg telah ditetapkan
Namun, aku tidak terkilan dgn perpisahan ini
Kerana Kau telah menungguku
Malahan
Dgn izinNya
Kau sempat kumandikan
Kuwudhukkan
Kukapankan
Kuiringimu
Kuhantarmu
Ke tempat terakhirmu
Selamat jalan bonda tercinta
Terima kasih atas Segala galanya,
Hingga ke nafasmu yg terakhir
Kau terus menunaikan pintaku
Menungguku
Rahmat Allah yg paling berharga dlm hidupku
Al fatihah.....
(karyaku pd tanggal 12/10/2002)

No comments:

Post a Comment